Visszatekintve az elmúlt 30 évre, jelentősen megváltoztak az emberei szokások. A technikai fejlesztéseknek köszönhetően a világ felgyorsult. Az internet megjelenésével az emberi szokások gyökeresen megváltoztak. Embertársaink egyre több időt töltenek a munkahelyeken. A legtöbb ember folyamatos ülőmozgást végez, és 8-10 órát bámulja a számítógépet. A munkaidő letelte után igazán kevés embernek van kedve és ideje még mozogni! Sajnos ez a jelenség az étkezési szokásainkra is rányomja a bélyegét, aminek eredménye az elhízás mellett a szív és érrendszeri problémákban jelentkezik.

Milyen problémákat okozhat a mozgás hiánya?

A mozgás hiánya ideig óráig nem okoz komolyabb problémát. Azonban ha tartósan fen áll ez az állapot, akkor az alábbi jelenségek figyelhetők meg.

  • szépen lassan el kezdünk gömbölyödni (elhízás)
  • a túlsúly jobban terheli az ízületeket, porcokat
  • az ereink falán elkezdődik a lerakodás (koleszterin szint növekszik)
  • nagyobb eséllyel alakul ki cukorbetegség
  • nagyobb eséllyel alakul ki szív és érrendszeri betegség
  • gyengül az immunrendszer működése (könnyebben leszünk betegek)

Sajnos az itt felsorolt jelenségek elég komoly egészségügyi problémákat tudnak okozni hosszú távon. Ha időnk nem engedi, hogy edzőterembe járjunk, akkor érdemes beiktatni legalább egy 20-30 perces sétát naponta.

Milyen hatása van a mozgásnak az emberi szervezetre?

  • csökkenti a felgyülemlett stresszt
  • fokozza a vérkeringést
  • a tüdőkapacitás növekszik, ezzel javul a légzés
  • a vérben található HDL (védő) koleszterin szintje nő
  • csökkenthető a cukorbetegség kialakulásának esélye
  • csökkenthető az elhízás esélye

Aki bővebben szeretne a mozgás jótékony hatásáról olvasni, annak ajánljuk figyelmébe a Semmelweis Egyetem cikkét.  A mozgás mellett érdemes odafigyelni az étkezésünkre is. Ebben a témában számos szakirodalom áll a rendelkezésre, ezért most itt nem írunk róla bővebben. Akinek segítségre van szüksége, annak ajánljuk figyelmébe a fitnesztermünkben dolgozó személyi edzőket, akiktől nyugodtan lehet kérni étkezésre vonatkozó tanácsadást is.

Milyen mozgásformát érdemes végezni az egészséges szervezet fenntartásért?

Számos mozgásformát lehetne itt felsorolni. Szabadtéren a gyaloglás mellett a futás, biciklizés, rollerezés, görkorcsolyázás is jó választás. Ha beltéri mozgásformában gondolkozunk, akkor úszás, fitnesz, köredzések, csoportos edzések, labdás sportok, harcművészetek, küzdősportok, tánc és még jelentős számú mozgás formát lehetne itt leírni . Mi a Monster Fitness Érdben a Cross traininget, testépítést, fitneszt, Thai boxot tudjuk biztosítani az érdeklődök számára. Ha mozogni vágysz és egy jó helyet szeretnél találni Érden, akkor várunk téged is a Monster Fitnessben!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás