Crossfit

Crossfit

Sziasztok, Gózon Edina vagyok!

Edzéseimben ötvözöm a kettlebell, trx, crosstraining(tornaelemek, kardió),funkciónális edzések teljes tárházát. Csoportos és Személyi edzéseket is tartok. Az edzés hasznosságáról, kattints a tovább olvasom gombra és utána várok mindenkit szeretettel! 🙂

A funkcionális tréning nem más, mint az a módszer, ahogyan eddig is edzettünk. Atléták, súlyemelők évszázadok óta használják ezt az edzésformát. Mint koncepció, a funkcionális edzés célja, hogy egy erős alapot adjon. Ez a tréning előkészíti szervezetünket, izomzatunkat a mindennapi igénybevételre és az általunk végzett munkára. Úgy lehetne jellemezni ezt az edzésformát, mint egy olyan gyakorlatsort, mely által hatékonyabban tudjuk végezni a mindennapi rutinfeladatokat. A funkcionális edzés lényege, hogy a testet egészként kezeli. Nem külön izomcsoportokra fókuszál, hanem összetettebb gyakorlatokkal egyszerre mindig több izomcsoportot dolgoztat meg. A minden napi élet során előforduló mozgások adják az alapot a gyakorlatokhoz, tehát guggolások, emelések, húzó és toló mozgások variációi képezik az edzés alapját. Ahhoz, hogy ezeket az összetettebb gyakorlatokat végre tudjuk hajtani, mindig stabilizálni kell a kiinduló testhelyzetünket a tartó izomzat segítségével. Ezért a funkcionális edzés igen hasznos „mellékhatásaként” erősödnek a hasizmok, mély hátizmok is. A hagyományos alakformáló, erősítő edzésekkel ellentétben a funkcionális edzés komolyan igénybe veszi keringési rendszert is, így állóképességünkre is hatással van. Mivel az edzés összetett, szépen formálja az egész testet, és kondíciónkra is jó hatással lesz!

 

Funkcionális tréninggel fejleszthetsz például:

* Erőt

* Gyorsaságot

* Hajlékonyságot

* Izomellenállást

* Szív-és érrendszeri

* Állóképességet

 

A funkcionális tréning eszközeit a következőképp lehet hasznosítani:

* Anyagcsere fokozás, mely segít a súlycsökkentésben

* Intenzív szív-és érrendszeri edzés ami fejleszti az alkalmazkodóképességet,minden edzés típushoz

* Segíti a sportág specifikus edzést

* Segít a sérülések megelőzésében és a rehabilitációban

* Javítja a testtartást

* Ha edzettebbek vagyunk, könnyebb a napi feladatokat is elvégezni

* Bárkivel edzhetünk, kortól, nemtől, edzettségi állapottól függetlenül

A legkiválóbb funkcionális eszközök a következők: kettlebell, medicin labda, kézi súlyzó, TRX, buzogány, gumikötél, agility létra, training kötél, rúd, tárcsák stb.